travelogue-alaska-2019.reismee.nl

Anchorage

Gisteren een heeeeeeel lange reisdag gehad: lange rit naar Frankfurt en dan een vlucht van ongeveer 10 uur naar Anchorage, Alaska. Condor is zeker gene aanrader om de oceaan mee over te steken, pffff, ze boden welgeteld ene gratis film aan die gene hond interesseerde en zelfs als ge 9 euro bijbetaalde was het aanbod aan entertainment beschamend. En dat eten, haha. Vliegtuigkost hoeft niet noodzakelijk een culinair hoogstandje te zijn, maar een paar verdroogde smaakloze pastabrokken en worstjes die op de haarballen van Rafa leken, konden ons zeker niet bekoren. We waren dus heel blij dat we konden landen in Anchorage! Op een welverdiend sigaretje moesten we helaas nog een tijdje langer wachten. De douanecontrole in de good old US of A is er tegenwoordig los over. We hebben misschien 5 keer onze pas moeten laten zien, vingerafdrukken moeten geven, een bodyscan, twee foto’s en dan stond daar uiteindelijk vlak voor de uitgang nog een mens dat wou weten of we iets hadden aan te geven, grrrrrrr. Het houdt de werkloosheidscijfers wel laag natuurlijk maar ge kunt u serieus de vraag stellen wat die mensen in godsnaam staan te doen. Op zoek naar onze huurauto dan maar. Lang en vermoeiend verhaal maar na wat gegrommel en onderhandeling een sjiek resultaat: een dikke vette zwarte Ford Explorer. Rita slaagde erin om in plaats van de exit te nemen, boenk de garage op te rijden via een paar scherpe bochtjes waar die kar amper tussen raakte. Maar na die vuurdoop was het een eitje voor haar om Anchorage in te rijden. Het was trouwens 26 graden gisteren, en dat zijn ze hier ni gewoon. De volgende dagen wordt het zelfs 31, pff. Om wat afkoeling te zoeken moet ge dus ook al niet meer naar Alaska komen. Onze eerste ervaring met airbnb valt ook beeteke tegen: een ranzig, vies, vettig, bouwvallig appartementje in een verpauperde buitenwijk. Maar we waren zo moe dat het ons weinig kon schelen. We zijn wat gaan winkelen, rap iets gaan eten en dan strike. Uiteraard zijn we compleet ontregeld, en omdat Rita en ik al slechte slapers zijn, liggen we hier te tokkelen om 3 uur in de nacht. We zijn wakker geworden van een brandluchtje, duh, want door al die bosbranden van de laatste weken hangt er een vettige waas rond de stad. Gelukkig is er nergens een brand te bespeuren in de stad zelf. Voorlopig lijkt alles onder controle....... Ik ga nog wat proberen te maffen want mijn reisgenootjes knorren nog. Straks een dagje Anchorage voordat we aan ons roadtripke beginnen. We hebben er goesting in!

Swinnen Bortels yvan en Marie claire.

Dat is voor jullie, al niet zo een fijne ervaring.
Hopelijk worden de volgende dagen super. ?
Wij wensen u een fijn verlof,in de hoop dat het alleen maar beter wordt.
Groetjes,
Yvan en Marie claire.♥️♥️♥️♥️

Willy en Liliane

Na al die tegenval hopelijk nu een goede start voor een fijne vakantie! Geniet er van en blijf uit de buurt van de bosbranden!
Veel plezier met zijn allen!

Vanessa & co

Things can only get better from now!
Have fun!

Cathérine

Misschien een niet zo schitterend begin maar we duimen dat het vanaf nu alleen maar beter en beter wordt!

Oskar en mama

Amai, dat begint daar al goed ?
Op naar beter zou ik zeggen xx

Nathalie

Kump in orde sjoekes....geniet ervan benieuw naar jullie volgend verhaal! Xxx

Lieve

Hot Alaska! Zonnecrème bij?

Fabienne

Veel plezier!!!

Jef en viviane

Spijtig dat het wat tegenvalt Maar hopelijk de volgende veel beter geniet er van Groetjes en dikke kussen

Lut

Hahaah, de verwachtingen komen uit. Het kan nu alleen maar beter worden. Driver Rita met ne dikke Ford: foto’s aub!!! Geniet er van maskes, het wordt een straffe uitdaging én een fantastische reis, daar ben ik zeker van. Enjoy!!!

Lea

Dag dames, jullie zijn ervaren reizigers en hebben genoeg ervaring om te weten dat het alleen maar beter kan worden .
Dus snel vergeten en met volle teugen genieten. Ik kijk al uit naar jullie volgende escapades. Grrrrrrr

Janin Ackx

Het komt goed. Veel pleaier

Dirk

Tja de start was niet denderend maar nu begint het pas hè. Dus genieten maar en voorzichtig zijn hè ???????

Lea

Vandaag op de VRT melding gemaakt van de hitte golf in Alaska boven de 30graden. Reden klimaatverandering ....
Voor koudere temperaturen andere bestemming kiezen. Grrrrr

Annemie

Vanaf nu alleen maar beter! Geniet ervan!